U bevindt zich hier : Home Onze praktijk Praktijkwerking

Afspraken van onze praktijk

 

  • Nieuwe praktijkwerking

    Nieuwe praktijkwerking

    Een goede communicatie en samenwerking tussen jouw hulpverleners is belangrijk!

    Dit gebeurt meer en meer elektronisch. Bij iedere afspraak vraagt de secretaresse naar je identiteitskaart en controleert ze jouw gegevens (persoonlijke gegevens en gegevens i.v.m. terugbetaling). De arts controleert of er reeds een geïnformeerde toestemming is.
    Het is daarom noodzakelijk dat je steeds je identiteitskaart bij hebt als je op consultatie komt.

    Als je hieromtrent vragen hebt, kan je die stellen aan de secretaresse. Zij zal je graag informeren.

    Meld het steeds aan de secretaresse als je absoluut niet wenst dat je medische gegevens gedeeld worden tussen de hulpverleners, zowel intern als extern. De secretaresse noteert dit vervolgens in je medisch dossier.

     

  • Openingsuren
    Secretariaat

    Het secretariaat is open van maandag t.e.m. vrijdag van 8u tot 12u.
    In het weekend en op feestdagen is het secretariaat gesloten.
    Het online afsprakensysteem blijft beschikbaar.

    Voor uitzonderingen en sluitingsdagen klik hier.

    Artsen

    De artsen zijn elke werkdag beschikbaar volgens hun uurrooster.

    Verpleegkundige

    Verpleegkundige Heleen is beschikbaar op volgende momenten:

    • maandag van 8u tot 12u
    • woensdag van 8u tot 12u en van 14u tot 18u
    • donderdag van 8u tot 12u
    • vrijdag van 8u tot 12u 
    Logopediste

    Logopediste Celine Aengeveld werkt op woensdag-, donderdag- en vrijdagnamiddag.

    Psychologen

    De psychologen zijn aanwezig in onze praktijk op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

    Diëtiste

    Diëtiste Elien Smeers is aanwezig bij ons op donderdag (enkel op afspraak).

  • Afspraken

    Afspraken

    Wij werken steeds op afspraak. Afspraken worden best online gemaakt.
    Indien dit niet mogelijk is kan je contact opnemen met ons secretariaat op het nummer: 089 86 35 01.

    Om een consultatie vlot te laten verlopen, is het belangrijk dat je de afspraak steeds met de officiële naam van de patiënt maakt.

    Geef de arts voldoende tijd om je zorg grondig aan te pakken en boek dan ook voor iedere persoon een apart afspraakblokje. Houd rekening met de tijd die noodzakelijk is om je hulpvraag voldoende te beantwoorden; verzekeringsonderzoeken, kleine ingrepen e.d. vragen meer tijd dan een basisconsultatie.

    Zorg ervoor dat je je afspraak minstens 2 uur op voorhand annuleert als je ze niet kan nakomen; zo kunnen andere patiënten sneller geholpen worden. Indien je jouw afspraak niet op tijd annuleert, kan er adminsitratieve kost van €20 worden aangerekend.

    Opgelet: er worden enkel voorschriften en attesten afgeleverd voor de patiënt waarvoor de afspraak geboekt is!

  • Huisbezoeken

    Huisbezoeken

    Op de praktijk is de onderzoeksruimte optimaal ingericht, je medisch dossier beschikbaar en is er een verpleegkundige aanwezig.

    Huisbezoeken wensen we in de mate van het mogelijke te beperken tot de minder mobiele of zwaar zieke patiënten.

    Huisbezoeken kunnen enkel telefonisch worden aangevraagd via onze secretaresse op volgend nummer: 089 86 35 01.

    Gelieve huisbezoeken steeds vóór 11 uur aan te vragen. Als huisbezoeken later worden aangevraagd, worden ze uitgevoerd door de arts die beschikbaar is. Deze is niet steeds je eigen huisarts.

    Vermeld zo mogelijk de reden van het huisbezoek zodat uw huisarts de dringendheid ervan kan inschatten en het nodige materiaal kan meenemen.

     

  • Voorschriften

    Voorschriften

    EINDE VAN HET TELEFONISCH TIJDPERK vanaf 15/2/25

    Zoals u mogelijks al in de media heeft vernomen, mogen wij geen telefonische raadplegingen meer doen.

    Dit betekent dat u een afspraak zal moeten maken voor volgende zaken:

    • Het voorschrijven van medicatie
    • Het invullen of verlengen van attesten
    • Het bespreken van onderzoeken of verslagen van specialisten of beeldvorming

    Deze zaken zullen NIET meer elektronisch of digitaal bezorgd kunnen worden.

    Gelieve hiermee rekening te houden en op tijd uw afspraak in te boeken. Gelieve dus ook bij uw raadpleging uw nodige medicatielijst mee te nemen zodat u verder kan tot aan uw volgende consult. Enkel voor de persoon die op consultatie komt, kunnen voorschriften gemaakt worden. Voor dringende aanvragen van medicatie zou het kunnen dat u verwezen wordt naar onze verpleegkundige.

    Bij vragen of voor het inboeken van een consultatie kan u telefonisch terecht bij ons secretariaat, elke werkdag tussen 8u en 12u.

     

     
  • Belmomentje

    Belmomentje

    EINDE VAN HET TELEFONISCH TIJDPERK vanaf 15/2/25

    Zoals u mogelijks al in de media heeft vernomen, mogen wij geen telefonische raadplegingen meer doen, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de arts.

    Dit betekent dat u een afspraak zal moeten maken voor volgende zaken:

    • Het voorschrijven van medicatie
    • Het invullen of verlengen van attesten
    • Het bespreken van onderzoeken of verslagen van specialisten of beeldvorming

    Deze zaken zullen NIET meer elektronisch of digitaal bezorgd kunnen worden.

    Gelieve hiermee rekening te houden en op tijd uw afspraak in te boeken. Gelieve dus ook bij uw raadpleging uw nodige medicatielijst mee te nemen zodat u verder kan tot aan uw volgende consult.

    De resultaten van bloedonderzoeken en medische beeldvorming kan je altijd raadplegen via www.mijngezondheid.be  Een handleiding vindt u hier. We willen u informeren dat wij geen telefonisch contact zullen opnemen over de bespreking van  de resultaten van de onderzoeken.  Het is de verantwoordelijkheid van de patiênt zelf om deze resultaten op te vragen en indien gewenst te bespreken met de arts.

    Voor enkel de bespreking van resultaten, kan je een afspraak inboeken bij de arts, consultatietype 'Bespreking Resultaten'.  Let op: dit is enkel de bespreking van één bepaald onderzoek, hier worden geen andere problemen behandeld.

    Bij vragen of voor het inboeken van een consultatie kan u telefonisch terecht bij ons secretariaat, elke werkdag tussen 8u en 12u.

     


     

    Je kan bellen tussen 12u00-12u30 op het vertrouwde nummer 089/86 35 01 op uitdrukkelijk verzoek van de arts. 

     

  • Tarieven

    Tarieven

    Wij vinden het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot goede gezondheidszorg.
    Als artsen zijn wij allen geconventioneerd, dit houdt in dat het ziekenfonds zal tussenkomen in de onkosten volgens de geldende RIZIV-normen.

    Raadpleging huisarts:

    Je betaalt voor een raadpleging enkel het remgeld van €4 of indien recht op verhoogde tegemoetkoming €1

    Huisbezoeken huisarts:

    Je betaalt voor een huisbezoek een tarief afhankelijk van je leeftijd en recht op verhoogde tegemoetkoming. Dit tarief ligt meestal ergens tussen €2,50 en €16

    Technische prestaties:

    • Technische prestaties uitgevoerd door de verpleegkundige zijn gratis (zoals bloedafnames, ECG, longfunctietest, ….)
    • Voor technische prestaties uitgevoerd door de arts betaal je een supplement, aangerekend volgens de wettelijke tarieven (RIZIV-normen)

    Het Globaal Medisch Dossier:

    Het GMD wordt jaarlijks door je huisarts verlengd. Deze prestatie wordt volledig vergoed door het ziekenfonds.

    Onze betaalmethoden:

    Je kan cash* betalen of met bancontact. 

    De betalingen tussen 08u00 en 12u00 gebeuren aan het secretariaat. Indien het secretariaat gesloten is, betaal je bij de arts.
    Wij maken gebruik van het e-attest. Dit betekent dat wij geen papieren getuigschrift van verstrekte hulp meer uitschrijven. Dit wordt rechtsreeks naar jouw ziekenfonds gestuurd. De terugbetaling krijg je van jouw ziekenfonds via overschrijving. Je krijgt van ons een bewijs van verzending.

    *wij aanvaarden geen briefjes van €100, €200 of €500

  • Nieuwe patiënt worden

    Nieuwe patiënt worden

    Momenteel hebben wij een patiëntenstop dus nemen wij geen nieuwe patiënten meer aan. 

     

    Inschrijven via secretaresse
    Indien jouw dossier moet worden opgevraagd, kan dit steeds gebeuren via de secretaresse. Na goedkeuring van de huisarts wordt dit door de secretaresse in orde gemaakt. Hiervoor hebben we de identiteitskaart (E-ID, Kids-ID, ISI+ kaart) van de patiënt voor nodig. Zo kan onze secretaresse een nieuw dossier openen met de juiste gegevens.

    Alle informatie over de werking van de praktijk kan je terugvinden op onze website.

     

Nieuwe praktijkwerking

Een goede communicatie en samenwerking tussen jouw hulpverleners is belangrijk!

Dit gebeurt meer en meer elektronisch. Bij iedere afspraak vraagt de secretaresse naar je identiteitskaart en controleert ze jouw gegevens (persoonlijke gegevens en gegevens i.v.m. terugbetaling). De arts controleert of er reeds een geïnformeerde toestemming is.
Het is daarom noodzakelijk dat je steeds je identiteitskaart bij hebt als je op consultatie komt.

Als je hieromtrent vragen hebt, kan je die stellen aan de secretaresse. Zij zal je graag informeren.

Meld het steeds aan de secretaresse als je absoluut niet wenst dat je medische gegevens gedeeld worden tussen de hulpverleners, zowel intern als extern. De secretaresse noteert dit vervolgens in je medisch dossier.

 

Secretariaat

Het secretariaat is open van maandag t.e.m. vrijdag van 8u tot 12u.
In het weekend en op feestdagen is het secretariaat gesloten.
Het online afsprakensysteem blijft beschikbaar.

Voor uitzonderingen en sluitingsdagen klik hier.

Artsen

De artsen zijn elke werkdag beschikbaar volgens hun uurrooster.

Verpleegkundige

Verpleegkundige Heleen is beschikbaar op volgende momenten:

  • maandag van 8u tot 12u
  • woensdag van 8u tot 12u en van 14u tot 18u
  • donderdag van 8u tot 12u
  • vrijdag van 8u tot 12u 
Logopediste

Logopediste Celine Aengeveld werkt op woensdag-, donderdag- en vrijdagnamiddag.

Psychologen

De psychologen zijn aanwezig in onze praktijk op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Diëtiste

Diëtiste Elien Smeers is aanwezig bij ons op donderdag (enkel op afspraak).

Afspraken

Wij werken steeds op afspraak. Afspraken worden best online gemaakt.
Indien dit niet mogelijk is kan je contact opnemen met ons secretariaat op het nummer: 089 86 35 01.

Om een consultatie vlot te laten verlopen, is het belangrijk dat je de afspraak steeds met de officiële naam van de patiënt maakt.

Geef de arts voldoende tijd om je zorg grondig aan te pakken en boek dan ook voor iedere persoon een apart afspraakblokje. Houd rekening met de tijd die noodzakelijk is om je hulpvraag voldoende te beantwoorden; verzekeringsonderzoeken, kleine ingrepen e.d. vragen meer tijd dan een basisconsultatie.

Zorg ervoor dat je je afspraak minstens 2 uur op voorhand annuleert als je ze niet kan nakomen; zo kunnen andere patiënten sneller geholpen worden. Indien je jouw afspraak niet op tijd annuleert, kan er adminsitratieve kost van €20 worden aangerekend.

Opgelet: er worden enkel voorschriften en attesten afgeleverd voor de patiënt waarvoor de afspraak geboekt is!

Huisbezoeken

Op de praktijk is de onderzoeksruimte optimaal ingericht, je medisch dossier beschikbaar en is er een verpleegkundige aanwezig.

Huisbezoeken wensen we in de mate van het mogelijke te beperken tot de minder mobiele of zwaar zieke patiënten.

Huisbezoeken kunnen enkel telefonisch worden aangevraagd via onze secretaresse op volgend nummer: 089 86 35 01.

Gelieve huisbezoeken steeds vóór 11 uur aan te vragen. Als huisbezoeken later worden aangevraagd, worden ze uitgevoerd door de arts die beschikbaar is. Deze is niet steeds je eigen huisarts.

Vermeld zo mogelijk de reden van het huisbezoek zodat uw huisarts de dringendheid ervan kan inschatten en het nodige materiaal kan meenemen.

 

Voorschriften

EINDE VAN HET TELEFONISCH TIJDPERK vanaf 15/2/25

Zoals u mogelijks al in de media heeft vernomen, mogen wij geen telefonische raadplegingen meer doen.

Dit betekent dat u een afspraak zal moeten maken voor volgende zaken:

  • Het voorschrijven van medicatie
  • Het invullen of verlengen van attesten
  • Het bespreken van onderzoeken of verslagen van specialisten of beeldvorming

Deze zaken zullen NIET meer elektronisch of digitaal bezorgd kunnen worden.

Gelieve hiermee rekening te houden en op tijd uw afspraak in te boeken. Gelieve dus ook bij uw raadpleging uw nodige medicatielijst mee te nemen zodat u verder kan tot aan uw volgende consult. Enkel voor de persoon die op consultatie komt, kunnen voorschriften gemaakt worden. Voor dringende aanvragen van medicatie zou het kunnen dat u verwezen wordt naar onze verpleegkundige.

Bij vragen of voor het inboeken van een consultatie kan u telefonisch terecht bij ons secretariaat, elke werkdag tussen 8u en 12u.

 

 

Belmomentje

EINDE VAN HET TELEFONISCH TIJDPERK vanaf 15/2/25

Zoals u mogelijks al in de media heeft vernomen, mogen wij geen telefonische raadplegingen meer doen, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de arts.

Dit betekent dat u een afspraak zal moeten maken voor volgende zaken:

  • Het voorschrijven van medicatie
  • Het invullen of verlengen van attesten
  • Het bespreken van onderzoeken of verslagen van specialisten of beeldvorming

Deze zaken zullen NIET meer elektronisch of digitaal bezorgd kunnen worden.

Gelieve hiermee rekening te houden en op tijd uw afspraak in te boeken. Gelieve dus ook bij uw raadpleging uw nodige medicatielijst mee te nemen zodat u verder kan tot aan uw volgende consult.

De resultaten van bloedonderzoeken en medische beeldvorming kan je altijd raadplegen via www.mijngezondheid.be  Een handleiding vindt u hier. We willen u informeren dat wij geen telefonisch contact zullen opnemen over de bespreking van  de resultaten van de onderzoeken.  Het is de verantwoordelijkheid van de patiênt zelf om deze resultaten op te vragen en indien gewenst te bespreken met de arts.

Voor enkel de bespreking van resultaten, kan je een afspraak inboeken bij de arts, consultatietype 'Bespreking Resultaten'.  Let op: dit is enkel de bespreking van één bepaald onderzoek, hier worden geen andere problemen behandeld.

Bij vragen of voor het inboeken van een consultatie kan u telefonisch terecht bij ons secretariaat, elke werkdag tussen 8u en 12u.

 


 

Je kan bellen tussen 12u00-12u30 op het vertrouwde nummer 089/86 35 01 op uitdrukkelijk verzoek van de arts. 

 

Tarieven

Wij vinden het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot goede gezondheidszorg.
Als artsen zijn wij allen geconventioneerd, dit houdt in dat het ziekenfonds zal tussenkomen in de onkosten volgens de geldende RIZIV-normen.

Raadpleging huisarts:

Je betaalt voor een raadpleging enkel het remgeld van €4 of indien recht op verhoogde tegemoetkoming €1

Huisbezoeken huisarts:

Je betaalt voor een huisbezoek een tarief afhankelijk van je leeftijd en recht op verhoogde tegemoetkoming. Dit tarief ligt meestal ergens tussen €2,50 en €16

Technische prestaties:

  • Technische prestaties uitgevoerd door de verpleegkundige zijn gratis (zoals bloedafnames, ECG, longfunctietest, ….)
  • Voor technische prestaties uitgevoerd door de arts betaal je een supplement, aangerekend volgens de wettelijke tarieven (RIZIV-normen)

Het Globaal Medisch Dossier:

Het GMD wordt jaarlijks door je huisarts verlengd. Deze prestatie wordt volledig vergoed door het ziekenfonds.

Onze betaalmethoden:

Je kan cash* betalen of met bancontact. 

De betalingen tussen 08u00 en 12u00 gebeuren aan het secretariaat. Indien het secretariaat gesloten is, betaal je bij de arts.
Wij maken gebruik van het e-attest. Dit betekent dat wij geen papieren getuigschrift van verstrekte hulp meer uitschrijven. Dit wordt rechtsreeks naar jouw ziekenfonds gestuurd. De terugbetaling krijg je van jouw ziekenfonds via overschrijving. Je krijgt van ons een bewijs van verzending.

*wij aanvaarden geen briefjes van €100, €200 of €500

Nieuwe patiënt worden

Momenteel hebben wij een patiëntenstop dus nemen wij geen nieuwe patiënten meer aan. 

 

Inschrijven via secretaresse
Indien jouw dossier moet worden opgevraagd, kan dit steeds gebeuren via de secretaresse. Na goedkeuring van de huisarts wordt dit door de secretaresse in orde gemaakt. Hiervoor hebben we de identiteitskaart (E-ID, Kids-ID, ISI+ kaart) van de patiënt voor nodig. Zo kan onze secretaresse een nieuw dossier openen met de juiste gegevens.

Alle informatie over de werking van de praktijk kan je terugvinden op onze website.